راهنمای خرید قفل حیاطی

5/5 - (1 امتیاز)

قفل حیاطی چیست ؟ برای هر فرد در وهله‌ی اول امنیت ساختمانی که در آن کار و زندگی می‌کند، حائز اهمیت است. حفظ ایمنی بحث امروز و دیروز نیست بلکه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بشر از گذشته تا به امروز بوده است. در این راستا مهم‌ترین اقدام صورت‌گرفته برای ایجاد و حفظ امنیت ساختمان متوجه درب ورودی آن است. قفل درب حیاط اولین و مهم‌ترین دژ دفاعی شما برای حفظ امنیت مکان مورد نظرتان است.

شما از چه قفل حیاطی استفاده می‌کنید؟ آیا برای افزایش امنیت ساختمان به نوع قفل حیاطی آن توجه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید باید از چه برند و مدلی استفاده کنید؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، بیشترین سرقت‌های صورت گرفته از منازل تا به امروز به دلیل غیراستاندارد بودن قفل در حیاط بوده است.

خیلی کم پیش می‌آید یک سارق از دیوار بالا رفته و دست به سرقت از منزل شما بزند. زیرا این کار به‌سرعت جلب‌توجه کرده و ممکن است هر لحظه توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شود. پس چه راهی راحت‌تر از بازکردن قفل درب حیاط و ورود به منزل یا محل کار شما ؟ این جاست که لزوم داشتن یک قفل حیاطی محکم و استاندارد بیشتر از همیشه به چشم می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از قفل‌های ایمن و استوار در همان لحظة اول جلوی ورود سارق به ساختمان را گرفته و نقشه‌های آنان را نقش‌برآب کنید.

اگر به دنبال خرید قفلی مطمئن، ایمن، استاندارد با قیمت مناسب هستید، اما از تنوع و مدل‌های گوناگون آن سردرگم شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. ما در این مقاله شما را با انواع قفل درب حیاط آشنا می‌کنیم. همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید باید با آن‌ها توجه کنید را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

قفل درب حیاط چیست؟

قفل درب حیاط در واقع وسیله‌ای است برای بسته نگه‌داشتن درب ورودی ساختمان. این قفل‌ها دارای دو یا چندزبانه هستند که مسئولیت باز و بسته کردن درب را برعهده دارند. ازآنجایی‌که حیاط ساختمان از اهمیت بالایی برخورددار است، شما باید از قفل‌هایی استفاده کنید که از تکنولوژی و استحکام بالایی برخوردار باشند. تا سارقان توانایی بازکردن آن را نداشته باشند.

تا سال‌ها پیش، قفل‌هایی که برای قفل کردن درب حیاط استفاده می‌شد معمولاً قفل‌های ساده‌ای بودند که تنها توسط یک زنجیر به آیفون متصل می‌شدند.

این قفل‌ها معایب بسیاری داشتند. مثلاً به‌راحتی با استفاده از کارت یا ضربه باز می‌شدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی قفل‌هایی طراحی و ساخته شدند که امکانات بسیاری را در اختیار ما قرار می‌دهند. این قفل‌ها به‌آسانی باز نشده و در برابر ضربه نیز ایمن هستند.

انواع قفل درب حیاط

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مدل‌های مختلفی از قفل‌ حیاط ساخته شد . تنوع در این قفل‌ها بسیار زیاد است و شما باید با توجه به نیاز و موقعیت منزل خود از یک نوع آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با انواع قفل‌های حیاطی، برندهای مختلف آن و کارآیی‌ها آن‌ها آشنا شوید.

  • قفل سوئیچی معمولی:

این قفل‌ها از ابتدایی‌ترین مدل‌های قفل حیاطی هستند. این دسته از قفل‌ها دارای یک مغزی برنجی بوده که با یک کلید تک شیار بازو بسته می‌شوند. آن‌ها دارای دوزبانه بوده که یکی برای بسته نگه‌داشتن درب و دیگری برای قفل‌کردن درب منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • قفل حیاطی کلید چهارپر:

قفل حیاطی کلید چهارپر در حقیقت شبیه به یک قفل معمولی است. این قفل برخلاف قفل معمولی، دارای 4 لبه برآمده بوده که به قفل شدن و چفت شدن درب حیاط کمک می‌کند که برای باز کردن این مدل از قفل شما به یک کلید 4 طرفه برآمده نیاز دارید. این ۴ لبه، ساچمه‌ها را از ۴ طرف جابه‌جا کرده و زبانه را به حرکت درمی‌آورند.

  • قفل حیاطی بیرون بازشو:

در شرایط خاص مانند زمانی که فضای حیاط کوچک بوده و خودرو در آن پارک می‌شود، جوشکار درب حیاط را طوری می‌سازد که به بیرون باز شود. زبانه این قفل‌ها با قفل‌های معمولی متفاوت بوده و جهت گودی زبانه برعکس است.

  • قفل حیاطی برقی:

یکی از کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین قفل‌های حیاطی، قفل‌های حیاطی برقی هستند. قفل حیاطی برقی به قفل کله گاوی و آپارتمانی نیز معروف است. این قفل‌ها جایگزین مناسبی برای قفل‌های حیاطی مکانیکی بوده و با تکنولوژی پیشرفته‌تری ساخته شده‌اند. این دسته از قفل‌ها در درون خود دو عدد بوبین داشته که با برق ۲۴ ولت عملیات بازکردن درب به‌وسیله ی آیفون را انجام می‌دهند.

از ویژگی‌های این مدل قفل می‌توان به ضد سرقت بودن، داشتن ایمنی بالا، قابلیت کنترل تعداد افراد، داشتن زبانه ضد سرقت، گارانتی و ایجاد مسائل امنیتی اشاره کرد.

  • قفل حیاطی کامپیوتری:

این مدل، نسل جدیدی از قفل‌ها هستند. قفل‌های کامپیوتری بر خلاف سایر قفل‌ها فاقد برآمدگی بوده و روی این قفل‌ها تعدادی فرورفتگی با اندازه‌های مختلف وجود دارد که به‌وسیله کدهای کامپیوتری نوشته می‌شوند.

بهترین قفل درب حیاطی از لحاظ کیفیت و قیمت

مدل‌ ها و برندهای بسیاری در بازار برای قفل حیاطی وجود دارد. کمی بی‌انصافی است اگر بخواهیم تنها یک برند را به‌ عنوان برند برتر از لحاظ قیمت و کیفیت انتخاب کنیم. البته در این مقاله با توجه ‌به بازخورد بازار و نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص مواد سازنده، ایمنی، استحکام و… تعدادی از بصرفه ترین و با کیفیت ترین برندهای ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • میلاک
  • حامی
  • سپه
  • کلون
  • رجبی
  • منیر

معرفی قفل حیاطی میلاک (Milock)

صنایع قفل میلاک از جمله موفق‌ترین شرکت‌های ایرانی در حوزه قفل سازی است. آنها با بهره‌گیری از مهندسان زبده ایرانی ، به یکی از تولیدکنندگان ایرانی تبدیل شده‌اند که قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند. یکی از محصولات این شرکت، قفل‌ حیاطی است. این قفل‌ها تماماً از برنج ساخته شده‌اند. آلیاژ برنج در اثر استفاده طولانی‌مدت فرسوده نشده و قفلی باکیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. نوع کلید، مغزی و توپی این نوع از قفل‌ها از نوع کلید ویژه و کامپیوتری می‌باشد که ایمنی فوق‌العاده را برخورد است.

برای مشاهده مشخصات قفل حیاطی میلاک کلیک کنید .

معرفی قفل حیاطی حامی (HAMI LOCK)

شرکت حامی نیز جزء بهترین شرکت‌های ایرانی سازنده قفل درب حیاطی است. این قفل‌ها یکی از ایمن‌ترین، باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قفل‌های موجود در بازار ایران هستند. شرکت حامی این قفل را به‌گونه‌ای ساخته است که قابلیت نصب آسان بر روی انواع درب را دارا باشد. زبانه‌های این قفل تماماً از برنج ساخته شده که مقاومت آن را بسیار بالا می‌برد.

برای مشاهده مشخصات قفل حیاطی طرح کالی حامی کلیک کنید .

معرفی قفل حیاطی کالی (Kale Kilit):

شرکت کالی از جمله شرکت‌های موفق ترکیه‌ای است که انواع مختلفی از قفل را به سرتاسر دنیا از جمله ایران صادر می‌کند. قفل درب حیاطی شرکت کالی در دو نوع ساده و کامپیوتری به بازار عرضه می‌شود. این محصول به‌ راحتی بر روی درب ورودی و حیاط نصب شده و با کارایی کاملاً نرم خود رضایت خاطر مصرف‌کننده را به همراه می‌آورد. بدنه اصلی قفل حیاطی کاله از فولاد گالوانیزه ساخته شده است.

چفت و ضامن آن نیز از جنس برنج است که مقاومت آن را بسیار بالا می‌برد. علاوه بر این زبانه قفل، ساختاری از جنس فولاد ضد برش دارد. همگی این موارد این قفل را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در این زمینه تبدیل کرده است.

نکاتی مهم قبل از خرید قبل درب حیاطی

نکاتی که قبل از خرید قفل درب حیاط باید به آن توجه کنید :

  • مدل بازشدن درب:

یکی از مواردی که در خرید یک قفل باید به آن دقت کنید جهت باز و بسته شدن درب حیاط است. درب حیاط شما به بیرون باز می‌شود یا به داخل ساختمان؟ چنانچه درب حیاط به سمت بیرون باز می‌گردد، باید حتماً از قفل حیاطی بیرون بازشو برای منزل خود استفاده کنید.

  • نوع کلید:

کلیدها قفل‌های حیاطی با یکدیگر متفاوت هستند. شما در خرید یک قفل باید به نوع کلید آن توجه کنید، براساس نیاز خود می‌توانید نوع کلید موردنظر را انتخاب کنید.

  • تعداد زبانه:

در حالت کلی ما دو نوع زبانه داریم. زبانه نگهدارنده و قفل‌کننده. همه قفل‌های موجود در بازار در تعداد زبانه نگهدارنده یکی بود و تفاوت آن‌ها در زبانه قفل‌کننده است. برخی مدل‌های قفل حیاطی سه یا چهار زبانه هستند که نظر ضریب ایمنی، امنیت بیشتری دارند.

  • جنس زبانه:

بهترین نوع جنس زبانه از جنس برنج و فولاد ضد برش است. این دو آلیاژ مقاومت بالایی در برابر اسید و برش دارند. این مسئله ایمنی آن‌ها را بسیار بالا می‌برد بنابراین باید به این موردتوجه ویژه داشته باشید.

  • قیمت قفل حیاطی:

متأسفانه امروزه بازار مملو از جنس چینی بی‌کیفیت است که با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید قفلی استاندارد تهیه کنید به قیمت و کیفیت آن نیز توجه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم قفل‌هایی با قیمت متوسط روبه‌بالا تهیه کرده تا از کیفیت خوبی برخوردار باشند.

از طرفی باتوجه‌به نوسانات قیمت مواد اولیه و نبود ثبات در این حوزه نمی‌توان قیمت دقیقی برای انواع قفل درج کرد. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع قفل من‌جمله قفل‌های حیاطی می‌توانید با تلفن‌های ذکر شده تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع قفل‌ درب حیاطی آشنا کنیم. همچنین نکات مهم و برندهای مطرح این حوزه را یادآور شدیم. اگر می‌خواهید در این راه دچار اشتباه نشده و انتخابی مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه در زمینه قفل درب حیاطی داشته باشید، با صنایع میلاک تماس گرفته تا راهنمای شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *